نوشته شده توسط : admin

یو پی اس آسانسور

یو پی اس آسانسور : در زندگی آپارتمان نشینی امروزی ، آسانسور نقش مهمی را ایفا نموده و بعنوان یکی از مزایای برج ها و آپارتمان ها نام برده می شود. 

یو پی اس آسانسور : در زندگی آپارتمان نشینی امروزی ، آسانسور نقش مهمی را ایفا نموده و بعنوان یکی از مزایای برج ها و آپارتمان ها نام برده می شود. با گسترش شهرنشینی و مرتفع شدن ساختمان ها بیش از پیش، آسانسور بعنوان یکی از امکانات رفاهی محسوب می گردد.

آسانسور وسیله ‌ای است الکترومکانیکی، که کابین آن اکثرا توسط یک موتور الکتریکی بصورت عمودی حرکت می کند. نیروی حرکت آسانسور بطور مستقیم توسط برق فراهم شده لذا تامین برق آسانسور در مواقع اضطراری و قطع برق شهری، از اهمیت فوق العاده و حیاتی برخودار است. چرا که ممکن است به هنگام قطع برق، سالخوردگانی که امراض قلبی و .. دارند و یا کودکان داخل آسانسور بوده و توقف طولانی مدت آسانسور در بین طبقات باعث وحشت آنها شود.

 

لذا جهت تامین برق اضطرای بی وقفه ی آسانسور از یو پی اس استفاده می گردد. بهترین مدل یو پی اس برای کاربرد در آسانسورها که توسط " فروشگاه upsco " نیز عرضه می شود یو پی اس پاور می باشد.



:: بازدید از این مطلب : 236
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 دی 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

عملکرد باتری یو پی اس

عملکرد باتری یو پی اس

اغلب اوقات در ذکر ویژگی های هر منبع برق بدون وقفه ( دستگاه  یو پی اس ) با موردی مانند امکان تست 

اغلب اوقات در ذکر ویژگی های هر منبع برق بدون وقفه ( دستگاه  یو پی اس ) با موردی مانند امکان تست خودکار یا Automatic Battery test  مواجه میشویم . به این منظور توضیحی کوتاه به شرح زیر در این مظمون ارائه میکنیم .
تست اتوماتیک دستگاه  یو پی اس  در حقیقت به مفهوم یک تست پیشگیرانه با یک زنگ خطر برای آگاه کردن درمورد باتری هایی است که عمر مفید آنها در حال اتمام است یا به هر دلیلی خراب شده اند این عملکرد دستگاه یو پی اس در بازه های زملنی برنامه ریزی شده تحقق می یابد.

عملکرد مذکور در تست دستگاه یو پی اس راهکارهای متعددی به وقوع میپیوندد از جمله این راهکارها :
•   توسط آپشن کار شده بر روی پنل جلویی سیستم یو پی اس
•   توسط نرم افزار مدیریتی دستگاه به نام NMS
•   توسط کارت‌های مدیریت شبکه‌ برای نمونه  SNMP Card

دستگاه یو پی اس در شرایط چک آپ در واقع شرایط خاموشی برق را شبیه سازی میکند و برق لازم را از طریق باتری تامین میکند . چنانچه به هر شرایطی باتری‌ها دستگاه با مشکلی مواجه شدند ٬ فورا دستگاه یو پی‌ اس بر روی برق سوییچ می‌کند تا برق مورد نیاز خود را از برق شهری تامین نماید . به هر حال دستگاه برق بدون وقفه  ( دستگاه یو پی اس ) وظیفه دارد حاصل عملکرد check upp را اطلاع دهد. هشدار دهی به صورت صوت , نمایش توسط آلارم های ال ای دی LEDD  , مانیتور ال سی دی , نرم افزار از موارد راهکارهایی هستند که دستگاه یو پی اس توسط آن نتایج و شرایط بدست آمده پس از آزمایش باتری ها را اطلاع میدهد.

غالبا تمامی دستگاه یو پی اس با ۳ نوع آزمون باتری تقسیم بندی میشوند :
آزمن لحظه ای : در این شرایط دستگاه به مدت چند لحظه بین ۳ تا ۵ ثانیه در شرایط آزمون قرار میگیرد.

آزمون تا لحظه تمامی عمر مصرفی باتری : در این شرایط در حین زمانی که شارژ باتری در حال تمتم شدن است دستگاه  یو پی اس به حالت آزمون میرود. بدون شک یو پی اس قبل از اتمام باتری به شرایط نرمال خود باز میگردد تا از خاموشی سیستم های مورد پشتیبانی جلوگیری کند. انجام این تست مانطور  که باعث میشود تا از خاموشی دستگاه های مورد پشتیبانی جلوگیری شود به کاربر نیز نشان میدهد که در شرایط پیش آمده چه مدت زمان روشنایی را برای دستگاه ها فراهم خواهد نمود.

مورد سوم آزمودن برای مدت زمان مخصوص است : در این حالت هم , کاربر قبل از انجام شدن هرگونه آزمون  مدت زمان بخصوصی را تعیین میکند و یو پی اس بررسی میکند که آیا توانایی روشنایی و برقدهی در این مدت زمان را دارد یا نه.

همچنین توسط پیاده سازی تنظیماتی بر روی دستگاه  یو پی اس و یا از طریق نرم افزار مربوطه میتوان مدت تایم به وقوع پیوستن آزمون را بصورت روزانه، هفتگی، ماهیانه و یا در زمان و تاریخ خاصی زمانبندی نمود (Test Schedule) تا این عملیات به طور خودکار تست و گزارش شود.

 



:: بازدید از این مطلب : 325
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 26 دی 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

یو پی اس ها با اینورتر ها چه تفاوتی دارند؟

یو پی اس ها با اینورتر ها چه تفاوتی دارند؟

یو پی اس ها با اینورتر ها چه تفاوتی دارند؟ برای ابزارها و وسایل الکترونیکی غیرممکن است که در صورت عدم وجود الکتریسیته به راحتی کار کنند.

 

یو پی اس ها با اینورتر ها چه تفاوتی دارند؟ برای ابزارها و وسایل الکترونیکی غیرممکن است که در صورت عدم وجود الکتریسیته به راحتی کار کنند. حتی وجود نوسانات در این دستگاه‌ها منجر به صدمات شدید در آنها می‌شود. بنابراین، به منظور محافظت کردن از مدارات داخلی لازم است که منبع تغذیه‌ای پایدار و بدون نوسان که به صورت ایده‌آل پایان‌ناپذیر باشد را در اختیار داشته باشیم.
منابع تغذیه به دلیل بعضی از تغییرات تکنیکی و محیطی قطع می‌شوند و یا دچار وقفه‌های نامنظم زمانی می‌شوند. در این هنگام است که به منبع تغذیه‌ای نیاز پیدا می‌کنیم که مبتنی بر باتری باشد و بتواند دستگاه را در مدت زمان قابل توجهی تغذیه کند. دو روش که به طور گسترده شناخته شده هستند و برای پشتیبانی توان مبتنی بر باتری به کار برده می‌شوند عبارتند از استفاده از یو پی اس و اینورتر.
 
برای مشتری نهایی یو پی اس برای کامپیوتر و تجهیزات جانبی آن ارجحیت دارد در حالیکه از اینورترها برای پشتیبانی لوازم خانگی نظیر لامپ‌های الکترونی، بادبزن‌ها (پنکه‌ها)، کولرها، تلویزیون و … استفاده می‌شود. در این مقاله تفاوتهای تکنیکی و تجاری بین یو پی اس و اینورتر که دو تکنولوژی مربوط به پشتیبانی هستند با جزئیات آورده شده‌اند.
 
۱- رمزگشایی نام‌ها:
یو پی اس (UPS) که مخفف منبع تغذیه‌ی برق بدون وقفه (Uninterruptible Power Supply)  است یک مدار (دستگاه) الکتریکی می‌باشد که بلافاصله و بدون وقفه از منبع تغذیه یک وسیله پشتیبانی می‌کند. ابزارها و وسایل باید به طور مداوم کار کنند و بی‌وقفه به عملکرد خود ادامه بدهند تا آسیبی به آنها نرسد. از طرف دیگر، اینورتر مداری است که AC را به DC تبدیل و در باتری ذخیره می‌کند. هنگامی که منبع تغذیه از کار می‌افتد توان DC دوباره به AC تبدیل شده و به وسیله‌ی الکترونیکی مربوطه منتقل می‌شود.
 
۲- اصول و نحوه‌ی عملکرد:
اینورتر توان DC را تبدیل می‌کند (در باتری ذخیره می‌شود) تا نیازهای مربوط به ابزارها و وسایل برآورده شوند. اینورتر از رله‌ها و حسگرها برای تشخیص زمان استفاده از توان DC استفاده می‌کند و در صورت عدم نیاز باتری را برای توان DC شارژ می‌کند.
 
یو پی اس  وظیفه‌ای مشابه با منبع تغذیه را انجام می‌دهد و برای فراهم کردن توان تقریباً مانند اینورتر عمل می‌کند. ولی، یو پی اس سطح ولتاژ ورودی را کنترل کرده و آن را برحسب تنظیمات ولتاژ پردازش می‌کند.
 
۳- زمان تبدیل:
زمان تبدیل عبارتست از زمان کلی که سیستم پشتیبانی باتری صرف می‌کند تا بعد از قطع شدن الکتریسیته منبع تغذیه را پشتیبانی کند. یو پی اس در حدود ۱۰ تا ۱۵ هزارم ثانیه را صرف می‌کند در حالیکه این زمان برای اینورتر ۵۰۰ میلیونیوم ثانیه است. با وجود اینکه تأخیرهای موجود در هر دوی این دستگاه‌ها ظاهری و اسمی هستند و تا جایی که ممکن است به حداقل رسیده‌اند ولی در ابزار و تجهیزاتی که نسبت به توان حساس هستند اینورتر بهتر عمل می‌کند.
 
۴- توان ورودی مورد نیاز:
در مقام مقایسه، اینورتر نسبت به یو پی اس دامنه‌ی وسیع‌تری از توان ورودی را دارا می‌باشد. اینورتر در حدود ۱۷۰ تا V270 از AC را مصرف می‌کند در حالیکه یو پی اس در ۲۴۰ تا V270 از AC کار می‌کند.
 
۵- انواع:
اینورتر را می‌توان به سه نوع دسته‌بندی کرد: (a) موج مربعی، (b) شبه‌موج، (c) موج سینوسی، همانگونه که از این نام‌ها پیداست اینورترها براساس نوع و شکل موج ایجاد شده طبقه‌بندی شده‌اند.
 
یو پی اسها به سه نوع طبقه‌بندی شده‌اند: (a) یو پی اس offline، (b) یو پی اس online و (c) یو پی اس Line-interactive
 
۶- نوسانات ولتاژ:
در عین حال که نوسانات ولتاژ در منبع ورودی را می‌توان توسط ابزار و تجهیزات تنظیم کرد، مطلوب است که ولتاژهای خروجی تا حد امکان بدون تغییر و نوسان باشند. یو پی اس در تنظیم کردن و هموارسازی خروجی‌های ولتاژ در مقایسه با اینورتر بهتر عمل می‌کند.
 
۷- پیچیدگی مدارات:
مدار یو پی اس نسبت به مدار اینورتر بسیار پیچیده‌تر است. دلیل این امر انتظاراتی است که در مورد خروجی با کیفیت بالا و نیز کم شدن تأخیر در مدار از یو پی اس داریم.
 
۸- هزینه:
وجود مدار بسیار پیچیده همراه با عملکرد سریع موجب شده‌اند یو پی اس نسبت به اینورتر گران قیمت‌تر باشد.
 
۹- معایب:
معایب اصلی و عمده‌ی اینورتر شامل نوسانات بیشتر در خروجی توان، تأخیر زیادتر و مداری با کیفیت پایین‌تر هستند. اما از طرف دیگر ییو پی اس گران‌تر است. این مسئله موجب محدود شدن کاربرد گسترده‌ی آن برای ابزار و تجهیزات شده است.
 
اینورترها بیشتر برای ابزارها و وسایل الکتریکی غیرتخصصی که عملکرد آنها تحت تأثیر تأخیرهای طولانی در منبع تغذیه قرار ندارد ارجحیت دارند. یو پی اسها برای دستگاه‌هایی نظیر کامپیوترها، سرورها و ایستگاه‌های کار که وظایف مهم و اساسی را بر عهده دارند و نمی‌توانند تأخیر در منبع تغذیه را تحمل کنند مورد استفاده قرار می‌گیرند.
 
جالب توجه است که انواع جدید از اینورها نظیر اینورتر موج سینوسی خالص (محض) نوسانات کمتری دارند و تأخیر در ولتاژهای خروجی آنها کاهش یافته است. با وجود اینکه یو پی اس ها ابزاری اقتصادی برای پشتیبانی توان بوده‌اند ولی به تدریج اهمیت آنها کمتر شده و به آهستگی در حال از دست دادن سهم خود در بازار هستند.

 

 



:: بازدید از این مطلب : 229
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 25 دی 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

یو پی اس پایا سیستم

یو پی اس پایا سیستم
مجتمع صنعتی یو پی اس پایا سیستم با نگرش فردایی بهتر برای ایران، با بکارگیری فناوری های نوین و امکانات پیشرفته استراتژی تولید محصولات ساخت داخل را در زمینه رک، یو پی اس، تجهیزات شبکه و استاییلابزر در پیش گرفته است.

همچنین یو پی اس پایا سیستم موفق به صادرات محصولات خود از جمله به بازارهای اروپا نایل شده است. شرکت یو پی اس  پایا در پروژه های عظیم مخابراتی همچون پروژه مخابرات کل، پروژه آلکاتل و ارسال رک با ابعاد مختلف به مراکز کل کشور از جمله افتخارات پایا سیستم می باشد.

یو پی اس ها و تجهیزات جانبی تولید شده توسط این شرکت در سازمان ها و ادارات مختلف همچون: نهاد ریاست جمهوری، بانک ملی، سازمان خدمات انفورماتیک کشور، صندوق قرض‌الحسنه انصارالمجاهدین، بانک پارسیان، صنایع قطعات الکترونیک ایران، بانک رفاه کارگران، سازمان انرژی اتمی استانداری های سراسر کشور بکار گرفته شده است.



:: بازدید از این مطلب : 237
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 22 دی 1395 | نظرات ()

صفحه قبل 1 2 صفحه بعد